reklama

Digitálny foťák, či ostať pri klasike?

Túto otázku si kladiem už nejaký ten čas. Majiteľ klasickej zrkadlovky, zatiaľ stále odolávajúci lákadlám digitálneho sveta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (35)

Pred pár rokmi som si kúpil celkom obstojnú zrkadlovku, ktorá robí super fotky. Teda - "technicky" robí super fotky. O obsah sa musí postarať fotograf:-) Som s ňou spokojný, má nejaké muchy, ale ani životný partner nie je ideálny, takže od fotoaparátu sa to čakať tiež nedá.

Všade dookola však na mňa útočí boom digitálnych fotoaparátov. Všetky tie ich výhody, kvalita fotografie takmer ekvivalentná ako klasická fotka, množstvo funkcií, čo má aj menej kvalitný digitálny fotoaparát - to všetko ma nabáda k tomu, aby som si už konečne aj ja nejaký ten elektronický zázrak kúpil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže. Ja mám s digitálmi aj negatívne skúsenosti. Osobne mám rád papierové fotografie. Chvíle, keď si vezmem so známymi (alebo aj sám), album a prezrieme si fotky z výletu do Londýna. Keď si netreba sadať za monitor alebo televízor a prezrieť si fotky na obrazovke. Pravdaže, môžem si digitálne fotky dať vyvolať. Ale spomedzi kamarátov, čo majú digitálny fotoaparát to snáď nikto nerobí. Budem práve ja iný a prinútim sa tie fotky dať vyvolať?

Ešte niečo. Veľakrát som už digitálny fotoaparát držal v rukách a vyfotil som s ním už veľa fotiek. Ale vždy som mal taký ten pocit "veď urob veľa fotiek, nemusíš sa s nimi toľko babrať, však nejaké už len vyjdú". A to mi vadí. Neviem sa prinútiť k tomu, aby som pri fotení digitálnym fotoaparátom rozmýšľal nad kompozíciou a technickými detailmi rovnako intenzívne ako pri klasickom aparáte. Predsa len, keď snímky nie sú zadarmo, ľudská šetrnosť (alebo skôr skúposť?:-)) človeka prinúti nad fotkou porozmýšľať a až potom cvaknúť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale aj tak, prichádza čas, kedy lákaniu megapixelov neodolám. Cítim to v kostiach. (A vidno to aj na porovnávacích tabuľkách rôznych digitálov, čo mi ležia na stole...)

Ivan Cimrák

Ivan Cimrák

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

PhD študent momentálne pracujúci v Belgicku. Zoznam autorových rubrík:  MexikoBelgickoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu